36. Kiri sõbrale




Hea T :)
Tiigrihüppest…
Sul ongi tiigrihüpe - ma näen ja tunnen seda. Ja tea, et see on üks pikk ja hea hüpe. Sa olid nina maas ja kuulasid ümbrust, tagakäpad juba närviliselt sõtkusid mulda ja siis Sa hüppasid.... viuuu :) Ja nüüd... tead, mulle paistab see nagu aegluubis film... praegu on täpselt see koht, kus sa tõused ja tõused ja tõused... sinine taevas on taustaks ja suu on natuke lahti, vurrud valvel, silmis terav pilk.

Aga mina tean, et tegelikult Sa naerad. Jah! Ma ju tunnen seda. Sul oli liiga raske olla seal maadligi ja jalad nii tahtsid juba hüpatada, aga Sa ei saanud... nüüd oli õige aeg. Iga asi omal ajal.

Sest Sa oled selle ära teeninud ja Sa saad sellega hakkama. No muidugi Sa ise ei tea, aga mina tean. Ja ma tean Sinust ette ka. Tead, see on umbes selline tunne, et kui vaatad kedagi hüppamas, siis juba enne hüppe lõppu kujutad ju umbes ette, et kuhu ta maandub.

Nüüd sai väga palju hüppamisest :) Aga see on Sinu hüpe ja Sinu moment. Sa veel tuletad mu sõnu meelde ühel heal päeval! Siis, kui lipsu otseks sätid ja mapiga koosolekule jooksed. Siis äkki tuleb Sulle kõik meelde ja Sa naeratad :)


Peas mängimisest...
Tead, vahel ma mõtlen, et elu ilusaimad hetked ongi peas läbi mängitud hetked. Sest unistustel ei ole raame. Ja selles ei ole ju midagi halba ometi. Need annavad raskel ajal jõudu ja heal ajal tiivustavad takka :) Päriselt on ikka põnev. Loomulikult võib pettuda... Aga tegelikult ei saa ju päris pettumus olla, sest kõik need ilusad hetked on südames alles. Mis siis, et need olid ainult peas. See ei loe üldsegi. Filmid ja raamatud ka ei juhtu päriselt. Maitea, kas Sa saad mu mõttest aru, aga ma tahan Sulle öelda, et Sa oled õigel teel. Pettumus ei ole suurem ja õnn ei ole väiksem, kui me unistame suurelt :)

Torkivatest lausetest...
a) Ma ei tea... Ma ütlen ainult nii - elus on kõik võimalik ja Sul on väga palju ilusaid hetki veel ees. Ausõna! :)

b) Nägemine ei puutu asjasse. Sina keskendud nüüd endale ja oma tulevikule.

c) Linna pärast ära muretse. See ei ole üldse oluline. Kuidas seda nüüd seletada... Asjad tulevad, selleks, et Sa tahad... väga tahad ja usud. Ja pingutad. Olenemata Linnast või Ecuadorist või Põhjanabast :) Linn on lihtsalt füüsiline ruum Sinu ümber, mingil etapil. Ära alahinda seda, kuid sellest ei saa ka Sulle raame. Kui Sa ometi näeksid pooltki seda, mida mina... Linn on väike. Eesti on väike. T on suur ja võimas. Sa tead seda ise ka :)

d) Õhulossid... Kuule, mis Sa arvad, kust need kuningalossid alguse saavad? Ikka õhulossidest. Julge unistada ja uskuda. Kui kahtlema hakkad, siis jäädki lõksu - iseenda lõksu. Tead, rasked ajad sunnivad lahendusi otsima. Mäletad seda T-d, kes hulgilaos tööl käis... Seda tahtsidki või? Ei tahtnud.... Kas Sa siin loogilisi seoseid ei näe? Me loobume asjadest, mida ei taha, et saada kätte oma unistused. Tookord ma mõtlesin, et millal Sa ometi taipad. Taipasid päris ruttu. Mõnel võtab see aega 15 aastat (vaatan peeglisse), Sa said ikka palju kiiremini hakkama.

Kuulake mind ära, kes ma selline olen ja andke kurat mulle törts võimalusi ja ma siis vallutan…
Kuulavad, kui paned kuulama. See ei ole kerge. Vahel ei kuulata selleks, et kardetakse. Vahel ei usuta. Vahel ei usaldata. Aga vahel piisab ühest sõnast, et kõik oma vadina lõpetaksid ja kuulama jääksid. Õige sõna, õiges kohas, õigel ajal. Sul on õiged sõnad olemas. Sinu sees. Nüüd ma pean natuke karm olema ja ütlema, et keegi ei anna Sulle võimalusi. Võimalused tuleb võtta. Küsida. Krabada. Mulle meeldib öelda, et tee suu lahti ja võimalused leiavad Su üles :) Seega - räägi, räägi, räägi - ütle oma soovid ja unistused välja. Ütle kasvõi sada korda, sajale erinevale inimesele. Üks nende seast on õige. Ja siis läheb karussell tööle. See on tõestatud ja ümberlükkamisele ei kuulu :)

Ja muidugi vallutad. Kes selles kahtleb, on lihtsalt loll.

Üksik maakas…Üksindus on üks kummaline asi. Rusub hinge ja muudab kurvaks. Ma tean. Aga sellel on omad plussid ka. Kaksindus teeb mugavaks. Peidab võimalused ära. Siis ei ole enam Sina ja tulevik. Siis on Sina ja "tema" ja tulevik. Tulevik tuleb kahe vahel ära jagada... Ja armastus peab olema. Muidu teeb haigeks ja hulluks. Keegi ei tohi koormaks saada ka mitte 10 aasta pärast. Ausus ja armastus. Kivid ja leib. Võibolla põhjusega..?!

Sa ei ole maakas. Sa oled isegi rohkem nagu kuukas :) Jah, see, kust me tuleme, saadab meid kaua. Mind ka ju. Osad asjad matsin kodu aeda maha ja ei kavatse neid terve elu õlul kanda. See ei olnud ju minu süü... mina olin laps ja vähemalt ma ei mäleta, et oleks mingi otsustusvabadus olnud. Täpselt sama Sinuga. Ja J-ga. Ja ka Sinu isaga näiteks. Aga sellest ei tahtnud ma rääkida. Tead, mõnele antakse beebiputru hõbelusikaga, mõnele puulusikaga. Kõhu täis saavad mõlemad põnnid ja käima hakkab esimesena see, kes usub, et suudab kõndida kapist lauani täitsa ise. Ja ei karda.

Tulla koju, kui keegi ootab ees ja pettumustest…Ma tean. Me tunneme ja mõtleme sama moodi. Ma räägin nüüd Sulle koju tulemisest ja pettumustest. Kuula, sest see on lausa natuke naljakas, et just mina seda Sulle rääkima pean :)

Lugu väikesest rumalast tüdrukust…
T on 22. Tüdruk oli ka 22. T on kurb ja pettunud, sest ta ei saa oma unistusi kätte. Tüdruk oli õnnelik, sest ta eriti ei unistanud. T-l on pirtsakas kass. Tüdrukul on 1-aastane poeg. T käib ülikoolis. Tüdruk astus ülikooli alles 25-selt. T on proovinud mõnda tööotsa siin ja seal, aga tundub, et õiged kohad on talle keelatud. Tüdruk oli selleks ajaks töötanud sekretärina. T tahab olla edukas. Tüdruk ei julge midagi tahta... T ei taha üksi olla. Tüdruk annaks paljugi, et veidi üksi olla. T on maailmas rännanud. Tüdruk ei saa, sest lukku pandud olukord ei lase.

Nüüd on tüdruk 32 (no ok, mõni nädal on veel aega selleni, aga peaaegu :) Tüdrukule öeldakse umbes 2 korda päevas, et ta on tubli ja armas. Tänan :) Tüdruk pingutab, sest elu andis teise võimaluse. Tüdruk on tänulik. Kus on T 10 aasta pärast? Tundub liiga pikk aeg? Oi Sa saad veel õppetunni selles osas noormees :) Aga edasi tüdrukust. Tüdrukul on nüüd kõik eluks vajalik olemas, aga ta on üksi. Veel... Aga see ei loe, sest tüdruk kirjutas ju, et armastus peab olema ja tuleb ka. Ja armastus tuleb. Kannatlik peab olema. Ja oma õppetunnid tuleb elus vastu võtta. Targad pidid küll teiste vigadest õppima, kuid see ei ole tõsi. Ja ongi parem, kui armastus tuleb harmoonilisse ja õnnelikku inimesse, sest siis ta elab kauem.

Kokkuvõtteks...Pikk kiri sai. Palju asju tahtis välja saada. Sa oled oluline kellelegi. Sa oled vajalik kellelegi. Ma ei tee nalja. Ma ei anna lubadusi ja ma ei purusta lootusi. Elu. Ela ja näe. Suured asjad saavad vaikselt alguse :)


Sinu sõber:)